Roskilde Ældre Motion

Tilrettelæg træningen



Tilrettelæggelse af træningen

Tilrettelæggelsen af træningen varierer fra hold til hold, da der er metodefrihed for de enkelte ledere.

Styrketræningen indeholder fælles opvarmning og individuel træning på træningsmaskinerne og med diverse løse redskaber.

Der er mulighed for at træne kondition, udholdenhed, muskelstyrke, bevægelighed m.m.

Træningen er organiseret i sessioner på mellem 45 min. og 1 time – inkl. ca. 10-15 minutter til opvarmning og udspændingsøvelser.

Der er 38 træningsstationer med hver sit nummer.

Når deltagerne ankommer til træningstimen vælger de et nummer, der angiver, hvilken træningsstation, de skal starte fra.

Træningen foregår med 2 minutters sekvenser afbrudt af 15-30 sekunders pause – oftest ledsaget af musik.

Det anbefales, at holdstørrelserne ligger på mellem 30 og 40 deltagere efter aktivitetsledernes skøn.

Kun indendørs sko må benyttes.

Maskinerne rengøres af deltagerne med papir og rengøringsvæske efter hver træningstime.

Kan du ikke finde det, du leder efter? 
Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de gemmer også information om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold. Du kan forsætte med at bruge vores side som altid, hvis du accepterer at vi bruger cookies.
Roskilde Ældre Motion | Kildegården 6, underetagen | 4000 Roskilde | Tlf.: 46354877 | raem@outlook.dk