VELKOMMEN til Roskilde Ældre Motion

Styrketræning på Kildegården
Styrketræning på Kildegården
Styrketræning på Kildegården
Styrketræning på Kildegården
Riffelskydning
Riffelskydning
Riffelskydning
Spinning på Kildegården
Spinning på Kildegården
Spinning på Kildegården
Stolemotion på Kildegården
Stolemotion på Kildegården
Stolemotion på Kildegården
Seniorqigong
 

 
Velkommen til vintermotion i Roskilde Ældre Motion
 
Vi er meget glade for at kunne byde nuværende og nye medlemmer velkommen til vintermotion i RÆM. Viften af aktiviteter er bred, som den plejer at være – 25 forskellige muligheder for motion i vintersæsonen 1. sept.- 30. april.
 
Vinterprogrammet er ude den 10. august og samtidig er der åbent for tilmelding til holdene.
Vintersæsonen indledes den 1. september – og der er åbent for tilmelding til holdene.
Nedlukningen i foråret er et overstået kapitel, men Corona-smitten stadig en betydelig risiko, og derfor bliver meget anderledes i vintersæsonen. RÆM overholder naturligvis alle retningslinjer og anbefalinger fra myndighederne og idrætsorganisationerne. Se retningslinjerne fra RÆM nedenfor.
 
Sådan gør du

Nuværende medlemmer

Medlemmer, der er tilmeldt vinterhold, får direkte besked om starttidspunkt fra lederne. Desuden sendes der til alle deltagere en vejledning tilpasset den enkelte aktivitet. Det er vigtigt for RÆM, at åbningen af de indendørs aktiviteter sker sundhedsmæssigt forsvarligt. Derfor beder vi alle om at læse regler og vejledninger, som lederne udsender.
 
Hvis du ikke er på et vinterhold, eller hvis du er i tvivl, om du er på et hold, kontakter du blot lederen af det hold, du gerne vil gå på. Se oversigten over hold og ledere her på hjemmesiden – klik på Vinteraktiviteter i menuen til venstre og vælg aktivitet.


Nye medlemmer
Vi er glade for igen at kunne byde nye medlemmer velkommen i Roskilde Ældre Motion.
Læs her, hvordan man bliver medlem eller ring til RÆM på servicetelefonen 4635 4877 og få vejledning.
 
 
Åbning af vinteraktiviteter
- retningslinjer fra RÆM
Generelle krav og anbefalinger

Ved åbningen af indendørs- og udendørs aktiviteter er det vigtigt, at de gennemføres sundhedsmæssigt forsvarligt, og at alle ledere og deltagere følger de generelle krav og anbefalinger fra sundhedsmyndighederne og idrætsforbundene:
  • at man ikke må samles flere end 100 personer (i visse haller 200)
  • at man skal holde en afstand på 1 meter til andre personer og ved fysisk aktivitet (spinning, styrketæning mv.) 2 meter
  • at man er særlig opmærksom på håndhygiejne - brug håndsprit, hvis der ikke er mulighed for at vaske hænder med vand og sæbe
  • at host eller nys sker i albuen eller i et papirlommetørklæde
  • at man skal holde sig hjemme, hvis man har symptomer som fx. feber, hoste, muskelømhed - og også blive hjemme eller gå hjem ved milde symptomer
  • at hvis der i forbindelse med træning benyttes rekvisitter (fx. ketsjer, bat, måtte), anbefales det, at man så vidt muligt benytter personlige rekvisitter. Hvis dette ikke er muligt, skal der være ekstra opmærksomhed på rengøring, hver gang en person afslutter brugen af en rekvisit eller et redskab, fx bolde, kugler, riffel, løbebånd, vægte.
  • at flader, greb og håndtag rengøres hyppigt
  • at deltagerne så vidt muligt møder forskudt eller at aktiviteten foregår i mindre grupper
  • at deltagerne møder op omklædt og tager hjem efter endt aktivitet, hvis rammerne for omklædning, bad og sociale aktiviteter ikke er tilstrækkelige til antallet af deltagere
  • at man skal være opmærksom på, at mange ældre er i en særlig risikogruppe (som defineret af Sundhedsstyrelsen), og at det i høj grad afhænger af hvor rask, frisk og rørig man er, ens normale funktionsniveau og hvor fysisk aktiv, man er
 
 
Roskilde Ældre Motion | Kildegården 6, underetagen | 4000 Roskilde | Tlf.: +45 46 35 48 77